25 Mac 2006

Harapan aku agar anugerah sebesar ini...


Payah sebenarnya nak hadapi hidup ini.Hanya manusia-manusia yang berhati cekal saja yang mampu menghadapinya.Kengkadang aku rasa sedih ngan nasib aku nie.Dah ler tak macam orang lain.Rasa terasing sesangat.Kengkadang bila tahap kebosanan mencengkam perasaan aku rasa cam dah takder guna lagi nak teruskan kehidupan ini.Tapi mujurlah di saat-saat ini masih ader lagi insan-insan yang tak pernah jemu-jemu bagi sokongan kat aku nie.Bagi semangat kat aku.Supaya aku cekal mengharungi hidup ini.

Kengkadang raser cam nak gi jer jauh dari sume menda nie.Tapi ke mana? ke kutub utara? ke gunung everest...? ahh ntahlah. Cam na pun hidup nie kena teruskan gak Sometimes aku rasa cam nak kembali jer ke zaman kecik-kecik dulu. Zaman di mana aku tak perlu senak-senakkan otak memikirkan pasal menda nie.Tapi inilah yang dinamakan kehidupan.Aku terpaksa terima walaupun menyakitkan. Aku bukan nak jiwang,cuma kengkadang aku macam tak dapat nak terima sume nie. Kalau boleh aku tak mahu orang tahu apa yang ader kat kepala hotak aku nie.Terutama sekali pada orang-orang yang rapat ngan aku dan pernah rapat ngan aku.Tapi pada masa yang sama aku tak leh nak simpan sengsorang.Tapi aku tak kisah kalau orang tak kenal aku tahu cite nih. Dan pada sesaper yang tahu setelah diorang jelajah ke dunia gelap nie. Sebab diorang tak kenal aku in real life. Sume orang boleh kata apa sebab mulut manusia nie semangnya tak boleh nak ditutup. Ader yang suker ngan kita dan ada pulak yang tak skerr ngan kita. Itu biaselah. Yang penting kita mesti tahu apa yang kita buat dan pedulikkan ngan kata orang.

~harapan aku agar anugerah sebesar ini tak akan membesarkan kepala engkau...~

Tiada ulasan: